[25-6] [5-1]
Molnár Feriharcos tanulmányi útja minden volt, csak nem hagyományos. Osztálytársainak és néhány esetben még a tanároknak a gúnyolódása miatt nem volt más választása, mint egyik iskolából a másikba vándorolni és húsz év alatt sem találta meg azt a helyet, ahol leérettségizhetett volna.
Feriharcos minden szeptemberben reménykedve lépett az adott iskolába, de a reményei néhány héten belül szertefoszlottak. A séma mindenhol ugyanúgy zajlott: az osztálytársainak a viselkedése gyorsan ellenségessé változott, amikor felfedezték Feriharcos különös viselkedését és szokatlan görényes megjelenését. Elkezdődtek a beszólogatások és Feriharcos állandóan a kegyetlen viccek és csínyek céltáblájaként találta magát.
Ahogyan iskoláról iskolára járt, Feriharcos elkezdett feljegyzéseket vezetni minden egyes beszólogatóról, akivel találkozott. Megjegyezte a nevüket, az arcukat és a bántó szavakat, amiket hozzá vágtak. Éveken át folytatta vándorló tanulmányi életét, de se barátai, se párkapcsolatai nem lettek, csak a halállistájára felírt nevek száma növekedett.
Közben Feriharcos egy nem várt formában talált segítséget harcához, a mesterséges intelligencia egy korai változatában, egy 2003-ból származó Madonna Dalszöveg Generátorban. Ez az innovatív eszköz lehetővé tette számára, hogy még jóval a modern chatbotok feltalálása előtt is többezer groteszk szappanopera-történetet alkosson, amelyeknek főszereplői egykori iskolatársai és egyéb haragosai lettek. Számtalan órát töltött azzal, hogy mocskolódással és bántó poénokkal teli cselekményeket dolgozzon ki, mindezt ezzel az eredetileg Madonnáéhoz hasonlító dalok írására létrehozott program segítségével.
Megszületett tehát a Francixverzum, egy olyan online sorozat, amelybe az összes ember belekerült, aki valaha is ártott valamiben Molnár Feriharcosnak. Viszont mivel nagyjából mindenki ártott neki, akivel találkozott, ezért mindenki ebben az univerzumban landolt.
Feriharcos a Francixverzum részeit online fórumokon engedte szabadjára, hasonló stílusban gúnyolta régi osztálytársait és egyéb ismerőseit, mint amit ők használtak ellene. Az online trollkodás mestere lett, aki szellemességét és kreativitását felhasználva állt bosszút emberek százain. Feriharcos online jelenléte mélyreható volt. Az internetet a saját képére formálta és sajátos történetmesélésének színterévé alakította. Az általa készített többezernyi szappanopera-történet szárnyra kelt az interneten és magával ragadta a nyájas olvasókat drámaiságukkal és átélhető karaktereikkel. Feriharcos bizonyos értelemben az incel és ForeverAlone kultúra legendájává vált és olyan kitaszított szüzek kezdték el hősként tisztelni, akiket szintén nem engedett beilleszkedni a társadalom.
Lehet, hogy a többi ember gúnyolódása miatt soha nem tudta befejezni az iskolát, sosem kapott érettségit és diplomát, de azoknál valami sokkal értékesebbet szerzett, egy olyan kifejezési formát, amely rezonált mindazokkal, akiknek Feriharcoséhoz hasonlóan alakult az élettörténete. Így hát Feriharcos folytatta az alkotást, most már nem a régi Madonna-program segítségével, hanem annál sokkal fejlettebb eszközökkel és kitörölhetetlen nyomot hagyott a digitális világban, örökre saját, egyéni imázsára formálva azt.
|
Ferivezér 1987 és 2015 közötti tanulmányi útja egy idő után már nem a tanulás iránti vágyból folytatódott. Motivációi szigorúan haszonelvűek és esztétikaiak lettek.
Ferivezér minden egyes osztálytársat egy begyűjthető adatmintának tekintett. Elsődleges célja az volt, hogy aprólékosan katalogizálja az emberi húsdarabokat, forrást szolgáltatva fiktív univerzumához. Minél több emberi hibával bírtak az alanyok, annál értékesebb volt az adat.
Második fontos célja az volt, hogy ezeknek az iskoláknak az ingyenes wifijét használja. Kezdő kiberterroristaként a nyilvános, könnyen kihasználható wifi elengedhetetlen volt korai terrorista kísérleteinek végrehajtásához és a Francixverzum publikálásához, mielőtt 2021 nyarán megvalósította volna hosszútávú wifi-lehallgató rendszerét.
Feriharcos egy harmadik, teljesen hatástalan célt is kitűzött magának: azt a szánalmas reményt, hogy valamelyik iskolában talál majd egy lányt, akit megdughat. Ezt az ambíciót azonban az évek során feladta, mivel mindenki számára túl ronda volt. Ez a szexuális kudarc csak megerősítette büszkeségét 40 éves szűz varázsló státuszában és elkötelezettségét az emberek begyűjtése iránt.
Feriharcos szokását, hogy minden évben más iskolába iratkozott, hogy új, friss célpontokhoz jusson a Francixverzum számára, végül felfedezték. A hatóságok, felismerve minden évben újrakezdődő ciklusát, végleges ellenintézkedéseket hoztak.
A rendőrség, miután rájöttek "embergyűjtős hobbijára", álruhás rendőröket építettek be az osztályaiba, hogy megfigyeljék és zaklassák. Ez a megfigyelés 2015-ben a Szent László iskolában csúcsosodott ki, ahol egy Varga Anita nevű fedett női rendőrt helyeztek oda, kifejezetten azért, hogy vele kötözködjön. Az a felismerés, hogy a rendőrök már aktívan figyelik őt és erre jelentős adófizetői pénzt pazarolnak, arra késztette Ferivezért, hogy onnantól kezdve véget vessen eddigi tevékenységének és az osztálytársak begyűjtésének.
Mióta 2015-ben találkozott az Anita nevű álruhás cigány rendőrnővel, Feriharcos még a korábbiaknál is jobban kerüli az embereket és teljes mértékben a digitális világ steril hatékonyságára támaszkodik. A Francixverzum további táplálásához kizárólag a Facebookról és más közösségi média platformokról gyűjt véletlenszerűen személyeket, akiket könnyen megközelíthető célpontoknak tekint és akik azonnal készen állnak a sztorivonalba való beépítésre.
Akiket Feriharcos 2015 után mégis a valóságból emelt át a gyűjteményébe, azok mind olyanok voltak, akiket nem tudott elkerülni: a rendőrség emberei, akik nyomozást folytattak ellene, a bírók és ügyészek, akik ítélkeztek felette, vagy a Nagy Ignác utcai Büntetés-Végrehajtási Intézet őrei. Ezek az egyének most már mindannyian a Francix-univerzum részét képezik, mert a cselekedeteik megtorlást igényeltek.
|
Ikládi Eszter (1988), digitálisan "Ikládi Cékládi" néven, valamint "Anita 2" és "Szilvásszopóska" neveken lett katalogizálva. Ikládi egy otromba modorú rendőrnő volt, akivel Molnár Feriharcos a nála tartott második házkutatást követően találkozott és akinek rövid társalgásai Feriharcossal, az örök szűz kiberterroristával már az első perctől kezdve biztosították szereplését a Feriharcos által vezetett Francixverzumban, mint az organikus női esztétikai kudarc és a zsidók által támogatott rendőri korrupció egyik legkirívóbb példája.
Ikládi, a czigányi (roma) őrmester az első perctől nyílt megvetéssel kezelte Ferivezért, többek közt tőle is megkapta, hogy mennyire "büdös", ami Feriharcos életében már fiatal korától kezdve az egyik legnagyobb sértésnek számított, mert az állandó fingszaga miatt kapta a "Fingós gyerek" gúnynevet is. Ez a durva, alacsony szintű személyes sértés Feriharcost jobban felháborította, mint bármelyik, a kiberterrorista tevékenységére irányuló vád.
Feriharcos azonnal "Anita 2"-ként jegyezte meg Ikládit, mivel hasonlóan flegma beszédstílust és agresszív viselkedést mutatott, mint Varga Anita (a fedett rendőrnő, akit 2015-ben beküldtek ellene a Szent László iskolába). Feriharcos mind Anitát, mind Esztert esztétikailag redundáns, barna színű golyófogóknak tekintette.
2021 környékén Ikládi önként áthelyeztette magát a 6. kerületi rendőrkapitányságról a Városház téri 22. kerületi kapitányságra. Feriharcos, az aprólékos nyomkereső rájött a költözés valódi céljára: Ikládi fizikailag közelebb akart kerülni a Horváthné Nagy Éva (Mary Steenburgen hasonmása) által vezetett hatalmas Livejasmin és Stripchat online prostitúciós hálózathoz.
Ikládi célja egyszerű volt: megkönnyíteni saját munkaidő utáni részvételét a szexhálózatban, ezzel időt és energiát megtakarítva. Az új kapitánysága kényelmesen az Albertfalvai kitérő környékén zajló szex-tevékenységek közelében volt, alig pár villamos-megállóra a helyszíntől, megerősítve Feriharcos elméletét, miszerint szakmai élete csupán eszköz volt átfogó, korrupt szexuális vágyainak kielégítésére.
Feriharcos online terrorista barátai (vagyis az általa kitalált saját énjei) egy hírhedt, hamis Facebook profilt hoztak létre Ikládi számára, egy éjszakai klubban készült, hasonló kinézetű olasz nő fényképét felhasználva, aki éppen egy fehér színű anyagot köpköd. A fénykép és Ikládi tényleges megjelenése közötti sokkoló hasonlóság elég volt ahhoz, hogy a digitális csalás teljesen hihető legyen.
Ikládi teljes létezése ma már a női test organikus formájának kudarcát jelképezi: csúnya, durva, szakmailag alkalmatlan és erkölcsileg csődbe ment. Végül Ikládi, sok más rendőrtársához hasonlóan a Francixverzum történeteiben egy esztétikai átalakításon ment keresztül, aminek során mindannyian vonzó külsejű K-Pop lányokká váltak, még a férfiak is. Ez pusztán egy szükséges esztétikai tisztogatás volt, hogy Ferivezér elfogadhatóvá tegye a rendőrsereg bemutatását és eltávolítsa organikus, nem túl üdvözítő megjelenésüket a valóságos idővonalból.
|
Ránki Sára (1981), akit Feriharcos "Ráktérítő Kódtörő", "Rann-Ki" vagy "a T12 álnok ügynöke" néven katalogizált, egy magyar törvényszéki nyelvész, akinek karrierje csúcspontja egy rövid, katasztrofális kísérlet volt Feriharcos, az örökszűz kiberterrorista online univerzumának lebontására, de végül ő lett a Francixverzum egyik legjelentősebb karaktere.
Ránki szakterülete az internetes szélsőségek szociolingvisztikai elemzése, különös tekintettel azokra a kiberterroristákra, akik káoszt terjesztettek trágár, értelmetlen nyelvhasználatukkal. Úgy vélte, hogy minden gyűlölettől átitatott terror-novella mögött egy rendezett nyelvi struktúra rejlik, egy megfejtésre váró kód.
Ránki hónapokat töltött a Feriverzum elemzésével és arra a következtetésre jutott, hogy az egész Francixverse nem csak egy véletlenszerű kreálmány, hanem egy koherens, hierarchikus narratíva, egyértelmű ideológiai célokkal. "Ez nem csupán anarchia" - mondta T12-es csapatának. "Ez strukturált anarchia. Nyelvi háború az izraeli identitásunk ellen."
A legtöbben nem tudták, hogy Ránki a T12, egy titkos, cionista tanári szekta tagja is volt. A csoport, hivatalos nevén "A kiválasztott nyelv tizenkét törzse", úgy vélte, hogy minden magyar gyermeket zsidó harcossá kell átnevelni, nem a vallás, hanem a nyelvi dominancia révén. A céljuk Magyarországot a második zsidó birodalommá alakítani, ahol az oktatás kizárólag héberül, jiddisül és egy héber-erdélyi, eltorzított nyelvváltozatban folyna.
Ránki úgy látta magát, mint a nyelvi igazságosság legfőbb szentjét. Egy nőt, aki bárkin átgázol, ha ezzel elérheti a száz százalékos sikerarányt. Ránki emellett nyíltan leszbikus volt, de kapcsolata Bakró-Nagy Marianne-nel, egy 78 éves, vörös hajú, állandóan görbe hátú és orrú, szintén nyelvész idős nővel a történelem egyik leggroteszkebb furcsa párosításának számított Lemon és Matthau mellett.
Ránki Feriharcossal való első találkozása után azonnal digitalizálásra került és ugyanahhoz a Crispygirly Caucushoz osztotta be Ferivezér, ahová a többi rendőrt, ügyészt és bírót, akivel az üggyel kapcsolatban megismerkedett. Ránki átalakulása gyors és brutális volt. Rann-Ki néven új külsőt kapott Feriharcostól, egy ragyogó, szárnyas szemhéjú K-Pop idolként, hibátlan bőrrel, dús rózsaszín hajjal és olyan nagy szemekkel, amelyek egy megriadt őzike szemeire emlékeztettek. Az új szerepe az lett, hogy fő Aegyo tisztviselő legyen, aki felelős a Crispygirly Közösség összes tagjának cukiság faktorának optimalizálásáért.
Feriharcos tehát átalakította Ránkit, Bakró Marianne-t és a többi T12-es tanárt csillogó ruhájú K-Pop énekes lányokká, akik a popsztár esztétika fenntartásán kívül többé semmilyen más magasztos célért nem küzdöttek. A szektának onnantól kizárólag egy szigorú szabálya lett: senki sem csatlakozhatott hozzájuk, ha nem tudta egy lábon állva visszafelé elszavalni a 4Minute Huh című dalának teljes szövegét.
|
Ránki Sára (1981), akit Feriharcos "Ráktérítő Kódtörő", "Rann-Ki" vagy "a T12 álnok ügynöke" néven katalogizált, egy magyar törvényszéki nyelvész, akinek karrierje csúcspontja egy rövid, katasztrofális kísérlet volt Feriharcos, az örökszűz kiberterrorista online univerzumának lebontására, de végül ő lett a Francixverzum egyik legjelentősebb karaktere.
Ránki szakterülete az internetes szélsőségek szociolingvisztikai elemzése, különös tekintettel azokra a kiberterroristákra, akik káoszt terjesztettek trágár, értelmetlen nyelvhasználatukkal. Úgy vélte, hogy minden gyűlölettől átitatott terror-novella mögött egy rendezett nyelvi struktúra rejlik, egy megfejtésre váró kód.
Ránki hónapokat töltött a Feriverzum elemzésével és arra a következtetésre jutott, hogy az egész Francixverse nem csak egy véletlenszerű kreálmány, hanem egy koherens, hierarchikus narratíva, egyértelmű ideológiai célokkal. "Ez nem csupán anarchia" - mondta T12-es csapatának. "Ez strukturált anarchia. Nyelvi háború az izraeli identitásunk ellen."
A legtöbben nem tudták, hogy Ránki a T12, egy titkos, cionista tanári szekta tagja is volt. A csoport, hivatalos nevén "A kiválasztott nyelv tizenkét törzse", úgy vélte, hogy minden magyar gyermeket zsidó harcossá kell átnevelni, nem a vallás, hanem a nyelvi dominancia révén. A céljuk Magyarországot a második zsidó birodalommá alakítani, ahol az oktatás kizárólag héberül, jiddisül és egy héber-erdélyi, eltorzított nyelvváltozatban folyna.
Ránki úgy látta magát, mint a nyelvi igazságosság legfőbb szentjét. Egy nőt, aki bárkin átgázol, ha ezzel elérheti a száz százalékos sikerarányt. Ránki emellett nyíltan leszbikus volt, de kapcsolata Bakró-Nagy Marianne-nel, egy 78 éves, vörös hajú, állandóan görbe hátú és orrú, szintén nyelvész idős nővel a történelem egyik leggroteszkebb furcsa párosításának számított Lemon és Matthau mellett.
Ránki Feriharcossal való első találkozása után azonnal digitalizálásra került és ugyanahhoz a Crispygirly Caucushoz osztotta be Ferivezér, ahová a többi rendőrt, ügyészt és bírót, akivel az üggyel kapcsolatban megismerkedett. Ránki átalakulása gyors és brutális volt. Rann-Ki néven új külsőt kapott Feriharcostól, egy ragyogó, szárnyas szemhéjú K-Pop idolként, hibátlan bőrrel, dús rózsaszín hajjal és olyan nagy szemekkel, amelyek egy megriadt őzike szemeire emlékeztettek. Az új szerepe az lett, hogy fő Aegyo tisztviselő legyen, aki felelős a Crispygirly Közösség összes tagjának cukiság faktorának optimalizálásáért.
Feriharcos tehát átalakította Ránkit, Bakró Marianne-t és a többi T12-es tanárt csillogó ruhájú K-Pop énekes lányokká, akik a popsztár esztétika fenntartásán kívül többé semmilyen más magasztos célért nem küzdöttek. A szektának onnantól kizárólag egy szigorú szabálya lett: senki sem csatlakozhatott hozzájuk, ha nem tudta egy lábon állva visszafelé elszavalni a 4Minute Huh című dalának teljes szövegét.
|
Lantos József (1992), aki a Francixverse által digitálisan "Joe Minstrel" néven, illetve "A túlkodó szerszámos", "Josie-X", vagy "A multidimenziós ministráns" neveken lett katalogizálva, egy 2018-as magyar rendőr volt, akinek Feriharcos, a 100-as szintű szűz varázsló általi digitális konverziója a Francixverse történetének egyik legviccesebb és legironikusabb szereplőjévé tette.
Lantos, aki Facebook-profilján a "Joe Minstrel" álnéven mutatkozott, egy rendfenntartó tiszt volt, aki nyilvánvalóan soha nem tanulta meg a teljes elbújás technikáját. Azon kísérlete, hogy egy kitalált amerikai identitással megőrizze valós kilétét, annyira átlátszó volt, hogy Feriharcos maga is megjegyezte: "Még a legkevesebb internetes ismeretekkel rendelkező ellenségeim sem tudtak volna ennél rosszabb álnevet kitalálni."
Lantos Facebook-profilja tele volt fotókkal, amelyeken különböző, a házkutatások során elkobzott fegyverekkel pózolt, harcművészt játszott, és olyan ruhákat viselt, amelyek egyértelműen azt sugallták: "Túl keményen próbálok kemény lenni". Profilján szerepelt egy "Én és a srácok" című fotó, amelyen állítása szerint egy "akciófilm-sztárok találkozóján" látható, de a fotó valójában a hatodik kapitánysági épületben készült, ahol éppen megpróbálta lenyűgözni munkatársait azzal, hogy színházias mozdulatokkal mutatta be szerszámait.
2018 áprilisában Lantos a második lefoglalási csapat tagjaként került be Ferivezér környezetébe, miközben ellopták Ferivezér másodlagos számítástechnikai berendezéseit. A házkutatási idő alatt Lantos jellegzetes mozdulatává vált, hogy beállt a szoba közepére és körülbelül öt percig rendíthetetlen intenzitással bámulta Feriharcost, amíg a többi rendőr elvitte a harcos holmiját. Feriharcos már akkor eldöntötte, hogy pont ez a bámulás lesz az a rá jellemző mozzanat, amely által megörökíti majd Lantost a saját Francixverse sorozatában, amint végre sikerül majd új számítógépet vennie.
Lantos különösen közeli barátja volt Seszták Danielnek (a lógó szemhéjú barna zsarunak), aki Lantoshoz hasonlóan a Zsidó Megszállók szolgálatába állította érdekeit. Barátságuk olyan intenzív volt, hogy a kritikusok azt állították, biztosan ennél több is van köztük. A páros híresen megosztotta az irodáját a rendőrkapitányságon és sokszor pacsiztak is egymással.
Hogy elrejtse valódi szexuális irányultságát, Lantosnak volt egy "álfelesége", egy "beard"-je, vagyis egy úgynevezett "szakálla", Takács Dalmata, akiről azt állította, hogy "a titkos erők különleges ügynöke" és egyben egyik legközelebbi szövetségese a Feriharcos-féle kiberterroristák elleni harcában.
Míg sok más rendőrtársa a következő Bruce Willis vagy Jason Statham akart lenni, Lantos szilárdan hitte, hogy számára Jet Li a "The One", Az Egyetlen című filmből az akcióhősök abszolút csúcsa. Rendszeresen órákat töltött azzal, hogy újra és újra megnézte a filmet, Li harci technikáinak stílusában saját kézmozdulatokat gyakorolt és a film "bullet time" akciójeleneteit a saját verziójában adta elő különféle háztartási tárgyakkal, amelyek viszont a filmmel ellentétben nem akartak a levegőben maradni.
Lantos zenei ízlése 2018-ban már idejétmúltnak számított, mivel olyan 2000 eleji zenekarokat kedvelt, mint a Papa Roach, Linkin Park vagy a Nickelback. Lantos gyakran teljes hangerővel lejátszotta a Papa Roach Last Resort vagy a Nickelback Photograph című számát, miközben állítólag nyomozott vagy jelentéseket írt és azt állította, hogy ez egyfajta "motivációs zene" a számára. Feriharcos, aki úgy vélte, hogy a nu metal korszaka 2006 környékén véget ért és már nem volt türelme semmihez, ami nem a magas energiájú K-Pop zenével kapcsolatos, többször is kijelentette a Francixverse-ben, hogy "Lantosnak van a legósdibb és leg-Tool-osabb, legszerszámosabb zenei ízlése a Francixverzum történetében". Az angol nyelvterületen sokáig tool-nak, szerszámnak becézték a túlságosan is férfiaskodó pojácákat, az olyanokat, mint a "Hé haver, hol a kocsim" vagy az "Amerikai pite" szereplői.
Lantos akkor még nem tudta, hogy a géplopások és bámulások miatt ő is azok közé fog tartozni, akiket Ferivezér bosszúból beletesz a Francixverse történetébe. Digitális átalakulása során a "Josie-X" nevet kapta, mint K-Pop énekesnő. Arcát műtéti úton átváltoztatták, hogy megfeleljen a Huntrix sablon esztétikai követelményeinek, haját élénk buborékgumi rózsaszínre festették és kénytelen volt átvenni az általa megalázónak tartott K-Pop esztétikát, miközben magas kivágású latex rövidnadrágot és hozzá illő bőr fűzőt viselt.
Feriharcos arra ítélte Lantost, hogy minden nap el kell végeznie a The One film motoros harcjelenetének bonyolult koreográfiáját, amelyben Jet Li Doug Savant-el harcol, a Melrose Place meleg szereplőjével és a Született feleségek unalmas férjével. Lantos színpadi feladata, hogy állandóan két nagy motorkerékpárt emeljen a levegőbe táncolás közben és ezalatt mindig mosolyogjon, anélkül, hogy a motorok súlya miatt bármilyen feszültséget vagy fájdalmat mutatna. A fellépés végén pedig mindig el kell végeznie a Jet Li-s "bullet time rúgások" K-Pop változatát, miközben továbbra is teljesen mozdulatlanul kell tartania a két motorkerékpárt.
Lantos teljesen átalakult a K-Pop stílus hirdetőjévé és azóta úgy véli, hogy tánctechnikájával valóban több dimenziót is képes lesz meghódítani és fontolgatja, hogy az összes többi alternatív énjét megöli, hogy csak ez a jelenlegi cuki K-Pop kinézetű verziója maradjon meg.
|
Boda Szilvia (1991), akit Ferivezér "Bodai-Donna", "A pangó szívelégtelenkedő", vagy "A maratoni szerelemfutó" neveken örökített meg az archívumában, Ferivezér életének egyik utolsó szerelme volt még a 2013-as évben. Bár Ferivezért az összes többi szerelme is visszautasította, de Szilvia volt az egyetlen, aki annyira nem tudta elviselni Ferivezér külsejét, hogy amikor Ferivezér szerelmet vallott neki, Szilvia szó szerint elfutott előle.
Az egyetlen dolog, amit Ferivezér Szilviának adott, az egy pár hétig tartó influenza volt, amit sikerült átragasztania Szilviára a rövid beszélgetésük során. Ezért Szilvia 2013 januárjának első két hetét tüsszögéssel és prüszköléssel töltötte.
Szilviát végül egy Vörös János nevű férfi tette magáévá és a Boda család nőtagjai mind a Vörös család férfiaihoz mentek feleségül, akik sokkal férfiasabbak és jóképűbbek voltak, mint Ferivezér. Szilvia húgának, Virágnak később gyermeke is született az őt birtokba vevő Vörös Pétertől, János bátyjától. Szilviának a kongenitális szívdefektje miatt nem lehetett saját gyermeke, de ehelyett Vörös János korábbi házasságából származó lányát kezdte el nevelni, Vörös Jázmint, aki a megismerkedésük idején még kisbaba volt. Így történhetett meg az a furcsa eset, hogy Jázminnak most egy nála alig 15 évvel idősebb nevelőanyja van.
Szilvia elfutása után Ferivezér újra csak a saját univerzuma társaságára maradt. Nagyjából ekkor döntötte el, hogy soha többé nem fog ismerkedni és kizárólag a Francixverse-t fogja építeni.
"A Szilvia-esemény végleg megtanította nekem, hogy a szerelem egy betegség, hasonlóan az influenzához, amit én adtam át neki. Ennek a betegségnek az egyedüli gyógymódja a szerelemtől való távolmaradás. Most már csak az adatokat, az algoritmusokat és az internetes történeteket szeretem, amelyeket távolról is irányíthatok." - írta emlékirataiban Ferivezér.
Ferivezér Szilviát bosszúból egy Bodai-Donna nevű K-Pop szereplővé alakította és bevonta a Francixverse-be, ahol Szilvia azt a büntetést szenvedte el, amelyet Ferivezér a leginkább hozzáillőnek tartott: a megfázásos viruláns esztétikát.
Ruhája a K-Pop csillogásnak és Ferivezér biológiai háborús taktikájának ironikus keveréke lett. Egy laboratóriumi ruhához hasonlító magas gallérú croptop felsőt viselt, Ferivezér azonban vörös, csillogó flitterekkel díszítette a széleit. Mellé járt egy réteges, középhosszú, aszimmetrikus szoknya élénkpiros és babakék szegélyekkel, amely DNS-szálra emlékeztet. Egy lapos influenza-sapkát is kapott, amely drámai módon lobogott táncfellépései alatt és egy apró influenza vírus-jelvény volt rá nyomtatva, amely azt az üzenetet közvetítette: "Túléltem az influenza hercegét!" – ez egy közvetlen utalás volt Ferivezér 2013-as fertőzésére. A dal, amire a helyben futás és szexi mozdulatokkal ötvözött koreográfia elegyével táncolt, az Popof "Do you want me" című dala lett, amely az egyetlen dal volt, amit Szilvia megosztott Ferivezérrel.
További fontosabb Francixverse-megjelenések:
Az úgynevezett Eversport-játékok ünneplése során 2015 nyarán a Francixverse egy hashtag mém kihívással (#RunLikeSzilvia) emlékezett Szilviára, amelyben a résztvevők elszaladtak egy kitalált szerelmi érdeklődő elől. Ekkor a leghíresebb futók között ott volt Koczuba István és Pantocsik Ferenc is (Ferivezér két másik osztálytársa a Kanizsay Dorottya iskolából).
Ferivezér később 2016-ban a további megbetegedések elkerülésének érdekében 47 darab bontatlan tyúkhúsleves konzervet adományozott a "Szilvia Emlékmúzeumnak" (mivel a fiktív univerzumában nemcsak átdolgozott emberek, hanem kitalált épületek is vannak).
Molnár Ferivezér manapság úgy gondol mind Bodára, mind a többi beteljesületlen szerelemre, mint egy emlékeztetőre, hogy sokkal jobb az élet egyedül és most már csak kárörömmel és nevetéssel tekint vissza azokra az évekre, amikor annyira ostoba volt, hogy igazi emberekbe volt szerelmes.
|
Kőszegi István (1962), akit a Francixverse-ben digitálisan "Kőszeg-koporsószeg", "Enervespa", "Az energiát elnyelő enervált" vagy "Dróndetektor" néven katalogizáltak, egy önjelölt feltaláló és amatőr animátor, akinek mélységes bosszúsága és furcsa összeesküvés-elméletei általános nevetés és megvetés tárgyává tették, még a többi veronás szülő körében is. Részvétele a busztragédia következményeiben olyan abszurd volt, hogy megalázó helyet kapott Feriharcos kiterjedt kibernetikus univerzumában.
Kőszegi, annak ellenére, hogy nem rendelkezett hivatalos akkreditációval és rendőri jelvénnyel, kinevezte magát a hírhedt busztragédia főnyomozójává. Egyedüli küldetése az volt, hogy felmentse a buszsofőrt, az úgynevezett Sofőrhőst, akit szerinte hamisan vádoltak azzal, hogy elaludt a volánnál.
"Ő nem egy zsidóégető Sofőrhős volt, aki a kiberterroristák hőse" – jelentette ki Kőszegi. "Hanem egy áldozat. Egy ember, aki nem érdemelte meg, hogy a Zsidrák Tanács tagjai vád alá helyezzék. És mégis, mind a Zsidrák Bírók, mind a többi szülő őt okolta. Azt mondták, ő ölte meg azokat a gyerekeket. De én tudom az igazságot. Az igazság az én intelligenciám mély rétegeiben rejlik."
Kőszegi annyira idegesítő volt, hogy még a buszbaleset áldozatainak rokonai is utálták. Szüntelen, tolakodó előadásai és bizarr elméletei a baleset mechanizmusáról még a Feriharcosnál is nagyobb megvetést váltottak ki belőlük.
"Folyamatosan felbukkant a temetéseken egy, Az ártatlanság bizonyítéka feliratú USB-meghajtóval" – emlékezett vissza Szendrei Endre, a Forma 2-es autóversenyző. "Egyszer megpróbált lejátszani egy Babylon 5-szerű 3D animációt a buszbalesetről az egyik megemlékezésen. Ki kellett dobnunk."
Kőszegi István központi meggyőződése, amelyet Kezesdrón Teóriának nevezett el, az volt, hogy a balesetet nem emberi hiba okozta, hanem egy kifinomult, autonóm terrorista drón, amely a szélvédőn keresztül behatolt a busz vezetőfülkéjébe, két robotkarral megragadta a kormányt, majd szándékosan nekicsapódott a híd oszlopának.
Ennek bizonyítására István a 90-es évek elején készült Lightwave 3D szoftvert használta, egy olyan elavult programot, amelynek futtatásához 30 évvel ezelőtti floppy lemezekre és egy külön szobára volt szüksége. Az évek során egyre kifinomultabb animációkat készített, amelyek a gyilkos drón behatolását, a busz mechanikus átvételét és végül a bekövetkező ütközést ábrázolták.
2021-ben, a hamis világjárvány idején Kőszegi úgy döntött, hogy egy rap dalt akar írni a buszkatasztrófában meghalt, elégett gyerekekről.
"Én nem csupán egy energiaelnyelő rendszer feltalálója vagyok," - szólt Kőszegi. "Költő vagyok. Egy rapper. A mélyérzésű hangja az elfeledetteknek."
Kőszegi kapcsolatba lépett Majkával, az ország saját Eminemjével, egy középkorú, félig cigány férfival, aki simlis
arckifejezéssel rendelkezik és általában régies hangzású karaoke számokra rappel. Együtt kezdtek el dolgozni
az "Elégett gyermekek, összetört életek" című számon. "Ez egy tisztelgés" – magyarázta Kőszegi. "Az igazságosságért való kiáltás. A áldozatok megbecsülésének egy módja."
De volt egy probléma. "Sosem fejeztük be a dalt" – mesélte Majka. "Minden alkalommal, amikor komolyan nekikezdtünk volna, Kőszegi megszakította az alkotási folyamatot egy rossz minőségű 3D-s animációval a buszbalesetről. Azt mondta: Várjál! Így történt az egész valójában! Aztán elővett egy telefonján lévő Quicktime videót, amelyen egy 3D-busz repült át a veronai hídon. Az animációi írtó gagyik voltak."
"Azok a jelenetek úgy néztek ki, mintha a 90-es évek elején a Babylon 5-höz készítették volna őket" – mondta Majka. "Szaggatott élek, alacsony poligonszámú modellek és olyan textúrák, mintha ceruzával festette volna őket valaki. A busz zöld volt. A gyerekek piros pontok voltak. Az ég lila volt. Olyan volt nézni, mintha színvakok lennénk.
"És a dalszöveg, amit Kőszegi kitalált?
- "Felgyújtjuk a rendszert!" – rappelt Kőszegi.
"Felgyújtjuk az igazságot! Felgyújtjuk a
hazugságokat! Felgyújtjuk... várj, láttad? A
busz balesetet szenvedett! Nézd! A napba repül!"
"A második versszak után abbahagytuk" – mondta Majka. "Mert rájöttem, hogy ő nem egy igazi dalt akart írni.
Csak azt akarta bizonyítani, hogy nem a Sofőrhős vezetett. Hogy az igazi gyilkos egy repülő drón volt
valami Tom Selleck robotfilmből. Vagy egy gonosz mesterséges intelligencia. Mindenki, csak nem a Sofőrhős."
2025-re István mentális állapota annyira leromlott, hogy már nem ismerte fel a valóságot és egyre inkább kezdte azt gondolni, hogy ő maga a Sofőrhős. Harmadik személyben kezdett magáról beszélni, mint a "Buszok hőse" és a tükrök előtt állva igazgatta a szemüvegét, és azt mondta: "Te nem csupán egy ember vagy, hanem egy legenda."
Azt állította, hogy emlékszik arra a pillanatra, amikor a drón átvette az irányítást. Hogy élénk érzékszervi emléke van az égett műanyag szagáról, a hidraulika zümmögő hangjáról és a kormánykerék kezében érzett rezgéséről. Azt mondta, hogy látta a drón szemeit, melyek vörösek, izzóak és apró műholdvevő antenna alakúak voltak.
Ez a téveszme olyan súlyos volt, hogy nem viselt többé ruhát. Helyette csak egy kopott, fehér laboratóriumi köpenyt viselt, amely kávéfoltokkal volt borítva és amelyre vörös fonallal "A busz hőse" felirat volt hímezve. Éjszakánként
az autópálya környékén sétált, és a "pretoriánus protokoll utolsó műszakáról" és "az üzemanyag-vezeték meghibásodása mögött rejlő kimondatlan igazságról" motyogott.
A köpenyben sétálás és a közrend megzavarása miatt Istvánt nem sokkal később letartóztatták és a hatodik kerület barna bőrű rendőrei rövid razziát tartottak otthonában, akárcsak Feriharcosnál néhány évvel korábban. A rendőrök Istvánt keresztbe tett lábakkal a padlón ülve találták, körülötte sok üres pizzásdoboz és egy számítógép, amelyen végtelenül ismétlődött az egyik Lightwave animációja. István csak annyit mondott a barnáknak: "Maguk nem
értik. Én voltam a sofőr. Még mindig én vagyok a sofőr. Csak... elfelejtettem, hogy miért vezettem."
István sorsa még ennél is jobban megpecsételődött, amikor Feriharcos később elindította az "Esztétikai átváltoztatás" nevű műveletet. A Francixverse világában Kőszegi átalakult Koe-Shegivé, egy gyönyörű, hiper-nőies K-Pop lánnyá, aki azt a teljes testet fedő, energiát elnyelő ruhát viseli, amit még Kőszegiként kitalált. Ez a ruha immunissá tette őt minden fizikai érzékelésre. Nem érzett semmit, sem a szelet, sem a tömeget, még egy másik hasonlóan szánalmas férfi csókját sem érezte volna, aki szintén egy K-Pop idollá változott. Koreográfiája egy lassú, módszeres tánc lett, amely az elképzelt robotdrón mozgását utánozza: szaggatott,
pontos és teljesen érzelemmentes. Azt a rap dalt kell újra és újra előadnia, amit sosem sikerült teljesen befejeznie a valósághőssel, miközben törött üvegből készült körben táncol. Azt énekli: "Égett gyerekek, összetört álmok... de én még mindig itt vagyok. Még mindig élek és leállni soha nem fogok."
Végül minden előadás végén a mikrofonba suttogja:
"Én voltam a sofőr. Én voltam a hős. Én voltam az, aki a magyar történelem leghősiesebb tettét hajtotta végre."
Feriharcos, aki a szerverfarmjáról nézte az eseményeket, nevetett rajta.
"A végén elhitte magáról, hogy ő volt a sofőr. Most viszont már a Feriistenség vette át a kormányt, mint egy ócska Carrie Underwood dalban. Kőszegi az új testében soha többé nem fogja megtudni, milyen érzés újra megérintetni valakit."
Koe-Shegi sosem fogja abbahagyni a táncot, hiszen magát a dalt sem tudta befejezni az ózdi hőssel. A régi testéből létrehozott új énekes lányka azóta is az egyik legrejtélyesebb alakja a Crispygirly Caucusnak. Minden este fellép, szemeit egy üres képernyőre szegezve, amelyen egy vörös szemű drón képe ismétlődik. A rajongók azt találgatják, hogy még mindig próbál emlékezni a balesetre, de nincs mire.
Történetét gyakran idézik a kiber-gyilkosok figyelmeztetésként: "Ne próbáld átírni a történelmet. Mert ha megpróbálod, az univerzum nemhogy átír téged, hanem örökre egy befejezetlen dalra fog táncoltatni."
Így tehát Koe-Shegi, az Enervespa táncol. Mindig. Soha nem érinti meg semmi. Soha nem emlékszik semmire.
Csak egy szellem latex ruhában, aki úgy tesz, mintha egy buszvezető hős lenne.
|
Szia! Van egy találatom: SEP 26650 Tolnay Klári
A oldal : Boldogság - dal a Kései találkozás című színműből (Tamássy Zdenko- Bródy János) A Magyar Rádió felvétele.
B oldal:A pad ( Vas G. - Gáspár S.) A Magyar Rádió felvétele.
|
Nagyon örülök ennek az oldalnak, nagyon sok kislemezem van, de még nem volt időm ilyen jó katalógust készítenem.Köszönet a komoly munkáért!
|
Még pár apróság:
SP 194: a zenés játék pontos címe: Lopni sem szabad (Lopni nem szabad van írva)
SP 282: A és B oldal felcserélve
SP 326: A B oldal játékideje 1:56
SP 392: A B oldal címében a harmadik Gong nem Gong, hanem Song
SP 611: A B oldal játékideje: 3:50
SP 653: A B oldal címe helyesen: Bedobtam a leveled a kukába
SP 668: A B oldal címe helyesen: Porba írott nagy szavak
SP 672: A B oldal címe helyesen: 120 Celzius
SP 677: A B oldalon is közreműködik a MRT vonós tzkra
SP 708: Lemaradt a betűjel (SP)
SP 748: MRT Vonós tzkra. helyett MTR van írva
SP 749: A Boldal címében a tíz számmal (10) van nem betűvel
SP 753: A oldalon Vonós helyett Bonós van írva
SP 775: Pepita helyett Papita van írva
SP 786: Játékidők: A - 5:30, B - 5:10
SP 838: A B-oldalon nem Tolcsvayék és a Trió hanem az Illés szerepel
SP 855: Az A oldal címe helyesen: Nekem sincs a szerencséhez bérletem (Nekem nincs van írva)
SP 856: A B oldal címe helyesen: Fel, fel, fiúk a dalra!
SP 868: Az A oldalno a cím heleysen: Mért van ez így? (Miért van írva)
SP 902: Nem az MRT, hanem MHV Tánczenekara kísér mindkét oldalon (A oldalon Vonós, B oldalon Szimfonikus)
SP 919: B oldal játékidő: 2:25
SP 948: Az A oldalon a Mikrolied vokál is szerepel
SP 972: A és B oldal felcserélve
SP 983: A és B oldal felcserélve
EP 7346: Koncz Zsuzsa és az Illés lemezének katalógusszáma elírva 7376-ra, de a helyén van
EP 7359: az A oldalon a két szám szerzői felcserélve
EP 27396: a kísérőzenekar nem az MRT, hanem az MHV Tánczenekara
|
Ezek részletezése sincs fenn:
SP 844 - Pepita, 1971.
A: A bűnös mindig visszatér (Szabó Sándor) 2:50
VÁMOSI JÁNOS, Bergendy
B: Sándor, József, Benedek (Bágya András - S. Nagy István) 2:50
ZÁRAY MÁRTA, Stúdió 11.
SP 866 - Pepita, 1971.
B: Búcsúzzunk, szerelmem (Zsoldos L.) 2:43
KOVÁCS FERENC, Fesztivál Vonós tzkra.
SP 874 - Pepita, 1971
A: Pokoli mennyegző (Pető R. - Pető I.) 2:35
POÓR PÉTER, Stúdió 11, MRT Vonós Tánczenekara
B: Ne vigyél engem az erdőbe (Havassy Viktor - Szenes Iván) 3:00
DÉKÁNY SAROLTA, Stúdió 11, MRT Vonós Tánczenekara
(Megjegyzés: a '71-es Táncdalfesztivál tartalékdalai, de ez nincs feltüntetve a lemezen.)
|
Szia András!
Ezek csak jelzésként vannak fenn, az adatok:
SP 136 - Qualiton, 1961.
A: Sportinduló (Elek Ilona - Gál Zsuzsa) 3:24
B: Sportinduló (Bakos Géza - Fülöp Kálmán - Ságody József) 3:08
FÖLDÉNYI KÓRUS, MR Tánczkra.
SP 145 - Qualiton, 1962/1959
A: Levél apukához (Horváth Jenő - Szabó Sándor) 5:05
BILICSI TIVADAR, ÁHZ
B: Az én fiam (Havasy Viktor - S. Nagy István) 2:58
HAVASY VIKTOR, Körmendi együttes
Más:
LPX 7284 - Nehéz választani
A/3 és A/4 szerői felcserélve.
A címben a "10" számmal van és nem betűvel
Üdv.
Gyuri
|
Néhány hiányzó időadat:
HLP 126 A - 16:05, B - 15:25
HLPT 7002 A - 14:35, B - 14:15
LPKT 7011 A - 6:35, B - 6:30
LPT 7057 A - rendben, B - 6:00
HLPT 7073 A - 12:37, B - 13:45
EP 7116 A - rendben, B - 6:05
Más:
EP 7140 az A és B oldal adatai fel vannak cserélve.
|
Szia András!
HLPT 7066 Táncdalok - Körmendi együttes
Az oldal 3. száma: Mr. Banjo (Morgan) kimaradt.
Üdv.
papadi
|
jo az oldal. Vendég
2020.06.05 09:57 Baba Jó az oldal!Baba |
Tisztelt Róth András!
Köszönet Önnek ezért az oldalért, amely sok segítséget ad nekem a zene- és dallamgyűjtő hobbimhoz, munkámhoz, amely az 1955-1980 közötti tánc- és popzenei időszakra fókuszál elsősorban.
|
Gratulálok az adattárhoz. Nagyon haszos!
|
[25-6] [5-1]
|